Daisypath Friendship tickers

Wednesday 18 April 2012

Tawaran pertamaku...

hari nie 18/4/2012,tiba2 kt tmpat keje dpt call dri ank ckgu Laili<ckgu fizik aku> izzuddin...dia ckp dgn perasaan yg sngt happy..trkejut jgk..tetibe je..then dia tnya dh semak blum kputusan permohonan...then aku ckp blum.pas 2 dia mintak no ic aku.aku bglah,dia check..dia ckp"dayah,,dyah dapat kos diploma kejururawatan"..huhu..ngan trkejut nya eah n tetibe happy...bersyukur sngat2 ngan rzeki yg Allah bg..alhamdulilah..so pas nie kne fkir n wat pilihan yg trbaek..mslhnya bnyk sngt pndpt..ade yg kte pegi,ade yg kate..xpyh...my parents lah,,haish,,peninglah,,,dorang mcm xbg jer nk pegi.tp aku minat jgk jurusan nie.mmg pilihan hati jgk.xkesahlah,,asalkn bdng sains kesihatan or perubatan..trsangatlah minat...lgpun PUSAT PERUBATAN UNIVERSITI MALAYA DIPLOMA KEJURURAWATAN nie bkn senang nk dpt eah..rzeki+peluang tp ntahlah,,keliru+pening.yaAllah,,permudahkan lah urusan ku...Adakah ini yg trbaek buatku yaAllah?jika ya,,permudahkan lah,,jika tidak jauhkn lah...mungkin rzekiku dtmpt lain..huhuhu..jiwa ku mmg dlm bidang kesihatan..nape fmily nk hlg...xpham.yg nk blajrnya aku,yg nk brkrjanya aku...itu msa depan aku.tp aku pn kne fkir jgk perasaan dorang.restu mak n ayah 2 pnting..kalo tnpa restu parents pn xbleh jgk,,study jd xberkat kn,,.yaAllah,,,rasa srba slh membelenggu diri dan kekeliruan utk membuat kptsn...huhuhu...mslh len plak,,kptsn UPU n matrik bila nk kuar NIE??...kalo dh kuar n aku dh taw aku dpt pilihan first upu aku<DIPLOMA FARMASI UITM>,,mmg aku akn tolak lah diploma kt PPUM nie,kalo amik pas nie smpai diploma jelah,,plg tinggi pn dpt jd sister yg pkai sut biru 2,,ketua kpd nurse2,,hurm,,syglah kalo xdpt further ijazah dh,,rugi kowt..huhuh..haaaaa,ntahlah,,xtaw nk wat kptsn lg..ade sminggu jer sblm due date interview 27/4/2012 nie..so ape pndpt korang yer...??tlg bg pndpt kalo bleh..tahniah utk dri sndiri n kwn aku izzuddin n alif..dorang pn dpt jgk..alip tolak twrn 2..izzuddin pegi interview 2..dyah doakn dia brjya...NURSE??truk sngt ker keje dia?bkn mulia ke keje 2...membantu orang...ntah,,pening2...huh,,pkir jap.....

2 comments:

  1. tak besh la jadi nurse..betol cakap mak ayah awak tu..baeik lupakan ajer..masuk matrik atau masuk diploma upu..jadi nurse tak berkembang la otak.

    ReplyDelete
  2. owh,,noname thanks yer...maybe..mum n dad always right...heheh...

    ReplyDelete