Daisypath Friendship tickers

Thursday 19 April 2012

Keputusanku...

akhirnya aku dh buat keputusan...tawaran tu ditolak..bnyk pndpt yg membuatkn aku trpkir..mum n dad always right...mak n ayah nie nk lah tgk ank2 dia dpt kos n keja elok2 nnt...mak ckp kakak bknya dpt kptsn truk pn SPM..ngan kptsn yg ada tu bleh dpt twrn yg lbh baik..ape2 pn aku sngt2 bersykur ngan twrn dri PPUM tu...bkn senang nk dpt sbnrnya..aku xmenghrpkn pn dpt,,tp rzeki alhamdulilah,,,dpt.maybe ngan kptsn aku tu dorang twrkn kn??.mcm kwn aku ckp<ALIP> dia pn dpt tp dia tolak" xsyg ke ngan result yg dpt tu,dpt elok tibe2 nk jd nurse je ker.xrsa rugi ker."..lgpn nursing kt situ xbleh further utk degree..syg2.strunggle pnat2 utk SPM,,nk jd nurse je ke,takat tu ja,xbleh smbung dh.tp mmg kalo msuk situ n abis study mmg trus keja ngan dorang,,tu jer kelebihan kt situ..tp btoi jgk ckp alip tu,bkn nk ikt dia tp bila pkir blik,ade btoinya jgk kn..plg tinggi pn jd sister,tu pn lme lg brtaun nk jd sister tu...<kwn baik aku.MSA,xbleh bg taw nme full>>hahahah...dia pnye pndpt plak kn suh tnggu UPU yg xlme nk kuar dh nie,dia ckp kalo bleh pi jer interview tu,,sbg back up kalo xdpt ape2..hurm,,dh explain dh kt dia nme parents aku xkasi pegi.okayy..tkat tu ja kowt kmi borak psl twrn aku nie..=)bnyk pndpt dh yg aku tnye,,ckgu2 yg rpt ngan aku pn aku dh tnya..<CIKGU KHAIRUL> mcm aku ckp td,ckgu kte kalo kos tu mmg trus dpt keje ngan PPUM,tp takat diploma ja,xbleh smbung tinggi lg.hurm..so ckgu ckp ikt aku lah n dia kata mungkin ade twrn yg lbh baik dri nie lg..okayyy~~fine..then,<CIKGU REDZA> ckgu kte twrn tu bgus tp bila aku explain kt dia psl nie,dia pn ckp..kalo mcm nie lah jdnyer,,syglah..ngan kptsn yg aku ade xleh further lg..syglah..<MAK NYOK a.k.a makcik aku>tgh ari td mak nyok call ckp <MAK ATENG a.k.a makcik aku jgk> bg pndpt pn xpyh pegi,,ngan kptsn yg aku ade bleh dpt upu farmasi tu,dorang ckp insyaAllah bleh jgn risau.rzeki tu ade..so see bnyk jer pndpt yg ckp kalo bleh xpyh lah msuk mmg rsenyer tolak pluang keemasan study kt kampus UM tu,,tringin rsenyer nk pegi sne tp ape leh wat kn..kptsn dh dibuat....syg2 ngan kptsn yg ade tu..bkn nk bangga+sombong ngan ape yg aku dpt..xprnh pn.aku hanya mampu brdoa yg trbaek utk aku...so aku sngt2 lah brharap aku akn dpt twrn yg lbh baik dri nie lg...insyaALLAH..Allah S.W.T itu Maha Mengetahui..so aku berserah+brtwkal kpdNYA..mungkin ade yg lebih baik kn??tp ade trpkir jgk,,btoi ker kptsn yg aku wat nie..mak n ayah tu lbh taw ape yg lbh baik utk anak2 kn??mum n dad always right!!!xpe2...sabar2,,insyaALLAH,,twrn len akn tiba nnt..hehehe...chill lah...^^ ngeee~

5 comments:

  1. awak kalo amek diploma nurse awak belajar tak macam siswazah um..diorg buat latihan sambil belajar di hospital. kolej kejururawatan la di ppum bukan di fakulti perubatan..betol tu, kalo result awak layak matrik buat aper awak nak amek nursing..beri peluang kepada orang yang lemah keputusan spm utk amek nursing ni.lain la kalo awak di tawarkan utk diploma teknologi makmal perubatan atau radigrafi awak leh la gak leh sambung ke peringkat ijazah kritikal menggunakan diploma tersebut. kalo nursing setakat leh amek degree nurse la. pastu komfem awak abeh diploma awak akan jadi nurse level diploma sampai bile2 sebab kalo nak sambung pun bukan ada jawatan utk degree nurse di hospital kerajaan yang nk pakai. mak ayah awak betol..try dulu matrik..gagal baru try cuba ppum..ada peluang lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. noname>owh,thanks ats pndangan tu.tulah,,bnyk pkir yg mcm awk ckp tu..rmai jer yg bg pndngan mcm tu kt sye..heheh..thanks..=)

      Delete
  2. Boleh aje awak sambung deg master phd sambil kerja. Dekat dalam kawasan tuh jugak further studies dekat um.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum,, akak sori klu soalan zaty x sesuai.,, tpi zaty nk tny akak dapat apa spm??lastly akak pilih apa?? Ppum mmg x leh sambung k klu belajar kat sana??

    ReplyDelete
  4. Nak ckp yg dpt PPUM nie semua dak2 x pandai ke??Nie semua sbb minat bkn isu pandai atau x..Even klu bljr luar negara skli pon klu dh x de rezeki bidang yg ko bljr tu x de jgk..Harap lain kali x pyh la buat blog yg buat org terasa dan kecik hati.Parah nnti nm mintak maaf srg2..Jgn perkecilkan minat org lain even ko pandai dpt semua A skli pon..Bayangkan klu org lain kutuk pulak course atau U krg..Gerenti 100% rse nk mengamuk betul??

    ReplyDelete